laptop

Czy pozycjonowanie w Szczecinie się opłaca?

Żyjemy w dobie internetu, w której promocja marki w sieci jest absolutnie kluczowa dla wyników kampanii marketingowej. Jednym z najważniejszych jej elementów jest pozycjonowanie. Niemniej wciąż istnieją przedsiębiorcy, których trudno przekonać do uruchomienia kampanii SEO. Powątpiewają oni, czy to się opłaca. Zatem czy pozycjonowanie w Szczecinie to dobra inwestycja? Jakie daje korzyści?

Pozycjonowanie Szczecin – działania lokalne i globalne

Przede wszystkim pozycjonowanie w Szczecinie to szansa na uzyskanie bardzo dużej liczby nowych klientów. Tak naprawdę dotyczy to nie tylko pozycjonowania w tym czy w innych miastach, ale w całej Polsce. Warto w tym miejscu wspomnieć o rozróżnieniu na pozycjonowanie lokalne i globalne.

Dobrym przykładem SEO lokalnego jest właśnie pozycjonowanie w Szczecinie. W tym przypadku celem jest uzyskanie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwań na frazy regionalne, czyli takie, które zawierają nazwę miasta, czy województwa, a czasami również dzielnicy lub innego regionu. Pozycjonowanie lokalne to doskonała propozycja dla firm działających stacjonarnie w danym regionie. Dzięki temu ich marka stanie się rozpoznawalna dla lokalnych klientów. Będą trafiali na Twoją firmę za każdym razem, gdy zdecydują się na wyszukiwanie produktu czy usługi w sieci. Jednocześnie zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwaniu lokalnym jest relatywnie proste ze względu na mniejszą konkurencję niż podczas pozycjonowania globalnego.

Pozycjonowanie globalne to takie, które nie jest ograniczone do lokalizacji. W tym przypadku na naszą stronę będą trafiać wszyscy klienci, wpisujący daną frazę w języku polskim. To rozwiązanie optymalne dla firm działających online oraz dla firm sieciowych, posiadających oddziały w różnych częściach kraju. Rywalizacja jest w tym przypadku o wiele większa, a przez to zdobycie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwań staje się nieco trudniejsze.

Zwiększony ruch na stronie i zysk

Dlaczego pozycjonowanie w Szczecinie to dobry pomysł? Ponieważ w ten sposób można znacząco zwiększyć ruch na stronie. Im większy ruch, tym większe obroty, a to przekłada się bezpośrednio na zyski firmy. Pamiętaj jednak, aby pozycjonowanie zlecić fachowcom. Wiedzą oni bowiem, jakie działania i w jakim wymiarze wdrożyć, aby zyski były znacznie większe niż inwestycja, bez której się przecież nie obędzie. Trzeba przy tym mieć na uwadze, że pozycjonowanie nie daje efektów od razu. Przychodzą one po kilku miesiącach, jednak zdecydowanie warto zaczekać.